Rekomo
Rekomo
Bakgrund
I över 25 år har familjeföretaget Bafab kontorsmöbler erbjudit Sveriges största utbud av kvalitativa begagnade kontorsmöblerlösningar till företag och privatpersoner runt om i landet. I takt med att bolaget växt, nya enheter har öppnats i både Stockholm och Malmö, har självaste varumärkesarbetet och kommunikationen halkat efter.
Uppdrag
Vi fick i uppdrag att förtydliga erbjudandet och stärka positionen på marknaden genom att ta ett helhetsgrepp kring varumärket och kommunikationen.
Resultat
Vi tog fram ett nytt företagsnamn, varumärkes- och marknadsföringsstrategier, ett varumärkeslöfte, kommunikationskoncept och textmaterial. Vi tog även fram en grafiska profil, trycksaker, omskyltning utanför och i butikerna, deras nya e-handel inkluderat full integrering av säljstöd och affärssystem.
Vi utgick ifrån kärnan i verksamheten – kontorsmöbler. Det, tillsammans med deras fokus på just begagnade kontorsmöbler, gjorde att orden recycle, reuse, rethink samt reinvest dök upp flertalet gånger under idéprocessen. Kombinationen av just “re” och förkortningen av kontorsmöbler, “komo” bildade vårt nya företagsnamn – Rekomo.
Vi hjälpte Rekomo identifiera och ta fasta på de värden de ger och skapar åt sina kunder. Vi tog fram mottot ‘Hållbarhet på köpet’. Att handla hos Rekomo är ett hållbart köp. Det är hållbart för miljön. Det är hållbart för plånboken. Det är hållbart för Rekomo säljer kvalitetsmöbler. Det är hållbart för Rekomo värnar om sina kunder.
Exempel på tonalitet och användning av kommunikationskonceptet ’Hållbarhet på köpet’.