Moodhouse

Rebranding och webb

Bakgrund

Moodhouse homestyling är störst i Sverige på att inreda för att sälja. Sedan starten 2005 har de utfört fler än 10.000 homestyling-uppdrag. I takt med att bolaget växt och nya konkurrenter tagit plats på marknaden var det nu dags att uppdatera varumärket.

Uppdrag

Vårt uppdrag bestod i att uppdatera varumärket från grunden och tydliggöra deras position och erbjudande på marknaden. Ett delmål var att öka konverteringen från deras hemsida, framförallt från slutkunden – det vill säga säljarna av bostäder.

Resultat

Det nya varumärket och hemsidan gav en stor ökning i både medvetenhet om varumärket och förfrågningar från både privatpersoner och mäklare. I tillägg till detta fick Moodhouse en enorm skjuts internt då medarbetare för första gången fått en paketerad bild av vilka Moodhouse är och vad de står.

Moodhouse Homestyling - Inred för att sälja - Grafisk profil

Your browser does not support the video tag.

Idén bakom den nya varumärkessymbolen blev till genom att vi kombinerade M, som i Moodhouse, ett hus och en prislapp

Vi tog fram en film till hemsidan och sociala medier

Syftet med filmen är att visa vissa moment som ingår vid en homestyling – moment som man oftast dras för att göra själv. Till exempel stryka gardiner eller sätta upp den där lampkoppen man borde gjort för länge sedan.

Your browser does not support the video tag.

Moodhouse - Magasinet

Vi tog fram Moodhouse magasin där allt från innehåll, layout och design ingick i vårt uppdrag

Ny konverterande hemsida

Den nya hemsidan uppfyllde målsättningen. Den konvertera nya och många fler kunder än deras föregående hemsida.

Your browser does not support the video tag.