Drivkraft att utmana normer
Med erfarenhet från fler än 20 olika branscher och ett 100-tal kunder står vi fast vid samma principer som vi satte upp när byrån grundades 2011
Med erfarenhet från fler än 20 olika branscher och ett 100-tal kunder står vi fast vid samma principer som vi satte upp när byrån grundades 2011
Carl Winkler,
Medgrundare Dogwash
Vi gillar utmaningar och arbetar flexibelt och resultatinriktat. Därför har vi inget minsta ordervärde för att kunna bli kund till oss eller retainer-upplägg som låser fast dig som kund. Är ni nöjda med det vi levererar fortsätter samarbetet.
En förutsättning för att bolag med trygghet ska kunna köpa in design- och kommunikationstjänster är att veta vad det faktiskt kommer att kosta och vad de kan förvänta sig av investeringen. Därför har vi valt att vara helt transparenta med våra priser.
Som liten byrå har vi möjlighet att arbeta nära våra kunder. Det ger färre missförstånd, flexibla leveranser och högre kundnöjdhet. Vi är vana vid snabba vändningar och att leverera med kort varsel.
Tre vänner, uppvuxna på grafisk design, musik och film. Vad de inte visste under tonåren var att de skulle starta en byrå som vuxna – en byrå som utmanar normerna.
Efter några år i reklam och media-branschen vände de ryggen åt det traditionella och skapade Dogwash 2011. Här skulle inget vara standard. Inga tidskrävande beslutsprocesser eller ledtider, inga onödiga driftskostnader, inga onödigt dyra lokaler. Endast fokus på inspirerande och resultatinriktad kommunikation.
De hittade hem i en butikslokal på Linnégatan, tidigare känt som ett garnmecka. Dogwash-skylten lockade nya kunder, men inte som de förväntat sig. Var det inte hundägare som ville tvätta sin hund så var det garnintresserade äldre damer. Gemensamt för dessa var deras stora besvikelse.
Med skarpa mål och en strävan efter känsla och resultat började Dogwash rita om spelplanen. Från dag ett rullade roliga uppdrag in, kunder som de samarbetar med än idag. När en av delägarna drogs in i storbyråvärlden, valde de andra att stanna kvar och utveckla byrån.
Trots frestelsen att hoppa på garn- och hundtrenden, står Dogwash stadigt inom branding, webb, foto, film och marknadsföring. De har idag erfarenhet inom ett 20-tal olika branscher och har arbetat med ett 100-tal olika företag, allt från startups till börsnoterade bolag.
Varumärkesstrategi
Kommunikationsstrategi
Varumärkesplattform
Kommunikationsplattform
Kommunikationskoncept
Internkommunikation
Visuell identitet
Grafisk profil
Digitalt material
Trycksaker
Webbdesign
Webbutveckling
Webbplatsoptimering
Webbanalys och mätning
E-handel
Sökmotoroptimering (SEO)
Produktfotografering
Porträttfotografering
Verksamhetsfotografering
Imagefotografering
Produktfilm
Informationsfilm
Verksamhetsfilm
Imagefilm
Reklamfilm
Marknadsföringsstrategi
Digitalstrategi
Kampanjer
E-postmarknadsföring
Nyhetsbrev
Sociala medier