Moodhouse

Rebranding och webb

Bakgrund

Moodhouse homestyling är störst i Sverige på att inreda för att sälja. Sedan starten 2005 har de utfört fler än 10.000 homestyling-uppdrag. I takt med att bolaget växt och nya konkurrenter tagit plats på marknaden var det nu dags att uppdatera varumärket.

Uppdrag

Vårt uppdrag bestod i att uppdatera varumärket från grunden och tydliggöra deras position och erbjudande på marknaden. Ett delmål var att öka konverteringen från deras hemsida, framförallt från slutkunden – det vill säga säljarna av bostäder.

Resultat

Det nya varumärket och hemsidan gav en stor ökning i både medvetenhet om varumärket och förfrågningar från både privatpersoner och mäklare. I tillägg till detta fick Moodhouse en enorm skjuts internt då medarbetare för första gången fått en paketerad bild av vilka Moodhouse är och vad de står.

Moodhouse Homestyling - Inred för att sälja - Grafisk profil

Idén bakom den nya varumärkessymbolen blev till genom att vi kombinerade M, som i Moodhouse, ett hus och en prislapp

Vi tog fram en film till hemsidan och sociala medier

Syftet med filmen är att visa vissa moment som ingår vid en homestyling – moment som man oftast dras för att göra själv. Till exempel stryka gardiner eller sätta upp den där lampkoppen man borde gjort för länge sedan.

Moodhouse - Magasinet

Vi tog fram Moodhouse magasin där allt från innehåll, layout och design ingick i vårt uppdrag

Ny konverterande hemsida

Den nya hemsidan uppfyllde målsättningen. Den konvertera nya och många fler kunder än deras föregående hemsida.