Moodhouse

Moodhouse homestyling

Moodhouse homestyling är störst i Sverige på att inreda för att sälja. Sedan starten 2005 har de utfört fler än 10.000 homestyling-uppdrag. I takt med att bolaget växt och nya konkurrenter tagit plats på marknaden var det nu dags att revitalisera varumärket.

 

Uppdrag

Vårt uppdrag bestod i att uppdatera varumärket från grunden och samtidigt tydliggöra deras position på marknaden och deras erbjudande. Ett delmål var att öka konverteringen från deras hemsida, framförallt från slutkonsumenten, det vill säga privatpersoner. Utmaningen i detta låg inte bara i att attrahera de som faktiskt skulle sälja sina bostäder att välja att styla inför visningen utan även att faktiskt få dem att välja Moodhouse – innan de valt en mäklare.

 

Vad vi gjorde

Vi började med att göra ett gediget varumärkesarbete, inkluderande bland annat strategiskt förarbete, och tog sedan fram en helt ny visuell identitet med en ny grafisk profil, nya verksamhetsbilder, en WordPress-baserad hemsida, trycksaker och kommunikationsmaterial. Avslutningsvis hjälpte vi även Moodhouse att förankra det nya varumärket internt och ta fram en extern lanseringskampanj.

Moodhouse Homestyling - Inred för att sälja - Grafisk profil

Som del av den nya grafiska profilen tog vi fram en varumärkessymbol. Idén bakom symbolen blev till genom att vi kombinerade M, som i Moodhouse, ett hus och en prislapp.

Moodhouse Homestyling - Inred för att sälja - Logotyp

Vi tog fram en verksamhetsfilm till hemsidan och sociala medier. Syftet med filmen är att visa alla de moment som ingår vid en homestyling – moment som man oftast dras för att göra själv. Till exempel stryka gardiner eller sätta upp den där lampkoppen man borde gjort för länge sedan.

Moodhouse Homestyling - Inred för att sälja - Hemsida

Moodhouse.se

Utifrån kvalitativa och kvantitativa mål tog vi fram en strategi för den nya hemsidan. Vi designade och programmerade hemsidan som bygger på WordPress-CMS och Bootstrap 4.