Uppdrag
Moodhouse
Moodhouse homestyling är störst i Sverige på att inreda för att sälja. Sedan starten 2005 har de utfört fler än 10.000 homestyling-uppdrag. I takt med att bolaget växt och nya konkurrenter tagit plats på marknaden var det nu dags att revitalisera varumärket.
Uppdrag
Vårt uppdrag bestod i att uppdatera varumärket från grunden och samtidigt tydliggöra deras position på marknaden och deras erbjudande. Ett delmål var att öka konverteringen från deras hemsida, framförallt från slutkonsumenten, det vill säga privatpersoner. Utmaningen i detta låg inte bara i att attrahera de som faktiskt skulle sälja sina bostäder att välja att styla inför visningen utan även att faktiskt få dem att välja Moodhouse – innan de valt en mäklare.
Vad vi gjorde
Vi började med att göra ett gediget varumärkesarbete, inkluderande bland annat strategiskt förarbete, och tog sedan fram en helt ny visuell identitet med en ny grafisk profil, nya verksamhetsbilder, en WordPress-baserad hemsida, trycksaker och kommunikationsmaterial. Avslutningsvis hjälpte vi även Moodhouse att förankra det nya varumärket internt och ta fram en extern lanseringskampanj.