WH Bolagen

Sex varumärken blir ett

Bakgrund

WH Bolagens historia börjar ursprungligen för över sextio år sedan då WH Bygg grundades av kompanjonerna Westerdahl och Herbertson. Idag tillhandahåller de ett komplett erbjudande inom byggsektorn med över hundra medarbetare över fem olika discipliner.

Uppdrag

Vi fick i uppdrag att uppdatera WH Bolagens och deras dotterbolags varumärken från grunden och tydliggöra deras erbjudande och position på marknaden.

Resultat

Vi beslutade att WH Bolagen och dess dotterbolag behövde ha en tydligare koppling. Vi löste detta genom att byta namn på dotterbolagen. Ljungbloms Elektriska blev WH Elektriska för att ge ett exempel. Vi tog även fram en ny visuell identitet, verksamhetsbilder och hemsida.

Den nya symbol representerar företagets modulära erbjudande och förknippas visuellt med fastigheter och byggsektorn

Your browser does not support the video tag.

Vi tog fram varumärkeslöftet ”Tillsammans väcker vi liv i din fastighet”

Your browser does not support the video tag.

Vi tog fram nya verksamhets-, porträtt- och referensbilder på projekt

 

 

”Vi fick en bra känsla för Dogwash och deras arbete redan från första stunden. Arbetet med att skapa en ny logga och rebranding av vårt företag var ett stort steg, men vi är extremt nöjda med vad vi fick utav Dogwash”

 

Patrik Schill – Marknadschef, WH Bolagen