QC Trädgårdsexperten

Anna säg ja!

Bakgrund

För att möta konkurrensen från de större aktörerna, så som Bauhaus, K-Rauta och Hornbach, har 40 stycken familjeägda skog- och trädgårdsbutiker runtom i landet valt att gå ihop under ett och samma varumärke; QC Trädgårdsexperten. Med ett okänt varumärke och en liten marknadsföringsbudget förstod de vikten av att satsa på kreativ marknadsföring.

Uppdrag

Vi fick i uppdrag att hjälpa QC Trädgårdsexperten med varumärkes- och marknadsföringsstrategier, ta fram ett kommunikationskoncept och ta fram en lanseringskampanj. Resultatet blev varumärkeslöftet: “Rätt förutsättningar ger bättre resultat”. Men bättre resultat behöver inte handla om den perfekta gräsmattan.

Resultat

Med ytterst begränsad budget var vi tvungna att tänka bortanför konventionell marknadsföring. Med hjälp av QC Trädgårdsexpertens expertis, kunskap och kvalitetsmaskiner lyckades vi hjälpa Cassius med ett storslaget frieri. Allt dokumenterat och uppvaktat av media och bevittnat av tusentals svenskar som passerade förbi Svenska Mässan och Korsvägen i Göteborg.