Drivkraft att utmana normer

Med erfarenhet från fler än 20 olika branscher och ett 100-tal kunder står vi fast vid samma principer som vi satte upp när byrån grundades 2011

“När vi startade Dogwash ville vi utmana det som mer eller mindre var en norm i vår bransch”

Carl Winkler,
Medgrundare Dogwash

Flexibelt & resultatinriktat

Vi gillar utmaningar och arbetar flexibelt och resultatinriktat. Därför har vi inget minsta ordervärde för att kunna bli kund till oss eller retainer-upplägg som låser fast dig som kund. Är ni nöjda med det vi levererar fortsätter samarbetet.

Transparent prissättning

En förutsättning för att bolag med trygghet ska kunna köpa in design- och kommunikationstjänster är att veta vad det faktiskt kommer att kosta och vad de kan förvänta sig av investeringen. Därför har vi valt att vara helt transparenta med våra priser.

Nära samarbete - snabba leveranser

Som liten byrå har vi möjlighet att arbeta nära våra kunder. Det ger färre missförstånd, flexibla leveranser och högre kundnöjdhet. Vi är vana vid snabba vändningar och att leverera med kort varsel.

Hundtvätt?

Tre vänner, uppvuxna på grafisk design, musik och film. Vad de inte visste under tonåren var att de skulle starta en byrå som vuxna – en byrå som utmanar normerna.

Efter några år i reklam och media-branschen vände de ryggen åt det traditionella och skapade Dogwash 2011. Här skulle inget vara standard. Inga tidskrävande beslutsprocesser eller ledtider, inga onödiga driftskostnader, inga onödigt dyra lokaler. Endast fokus på inspirerande och resultatinriktad kommunikation.

De hittade hem i en butikslokal på Linnégatan, tidigare känt som ett garnmecka. Dogwash-skylten lockade nya kunder, men inte som de förväntat sig. Var det inte hundägare som ville tvätta sin hund så var det garnintresserade äldre damer. Gemensamt för dessa var deras stora besvikelse.

Med skarpa mål och en strävan efter känsla och resultat började Dogwash rita om spelplanen. Från dag ett rullade roliga uppdrag in, kunder som de samarbetar med än idag. När en av delägarna drogs in i storbyråvärlden, valde de andra att stanna kvar och utveckla byrån.

Trots frestelsen att hoppa på garn- och hundtrenden, står Dogwash stadigt inom branding, webb, foto, film och marknadsföring. De har idag erfarenhet inom ett 20-tal olika branscher och har arbetat med ett 100-tal olika företag, allt från startups till börsnoterade bolag.

Våra tjänster

Branding

Varumärkesstrategi

Kommunikationsstrategi

Varumärkesplattform

Kommunikationsplattform

Kommunikationskoncept

Internkommunikation

Visuell identitet

Grafisk profil

Digitalt material

Trycksaker

Webb

Webbdesign

Webbutveckling

Webbplatsoptimering

Webbanalys och mätning

E-handel

Sökmotoroptimering (SEO)

Foto & film

Produktfotografering

Porträttfotografering

Verksamhetsfotografering

Imagefotografering

Produktfilm

Informationsfilm

Verksamhetsfilm

Imagefilm

Reklamfilm

Marknadsföring

Marknadsföringsstrategi

Digitalstrategi

Kampanjer

E-postmarknadsföring

Nyhetsbrev

Sociala medier